SOCIAL SCIENCE (Ciencias Sociales)

SOCIAL SCIENCE

Introducir aquí código de acceso al material digital

Vocabulario de las unidades de Social Science

Family corner






UNIT 6: TIME











PHOTO

FAMILY TREE




THINGS CHANGE WITH TIME

Living things grow and change:







Places change too:

Plaza de las Tendillas (antes).


Plaza de las Tendillas (ahora).

Objects from the past:










A DAY

We measure a day in minutes and hours.

We can say a day has three parts: morning, afternoon and evening.




DAYS OF THE WEEK

There are seven days in a week.






The weekend is Saturday and Sunday.



MONTHS OF THE YEAR
There are twelve months in a year and four seasons.










We can put important dates in a calendar so we don´t forget.


GAMES:






 
 
 

UNIT 5: THE SUN AND THE MOON


HIGH IN THE SKY

Resultado de imagen de SUN FLASHCARD

Resultado de imagen de MOON FLASHCARD

Resultado de imagen de STARS FLASHCARD

Resultado de imagen de CLOUDS FLASHCARD


CRATERS




PLANETS


Resultado de imagen de BIRDS FLASHCARDS


Resultado de imagen de PLANE FLASHCARDS


WHAT CAN YOU SEE IN THE SKY?

During the day we can see the Sun.
Resultado de imagen de DAY NIGHT FLASHCARDS

The Sun gives us heat and light.
Resultado de imagen de sun

It is a star.
Resultado de imagen de the sun is  a starResultado de imagen de starSTAR

It is round.
Resultado de imagen de the sun is round ROUND

At night we can see the Moon, the stars and the planets too.

Resultado de imagen de NIGHT


WE MOVE AROUND THE SUN

Our planet Earth moves arond the Sun.


It takes one year for the Earth to move around the Sun.

There are twelve months in a year.
Resultado de imagen de 12 months a year




There are four seasons in a year: spring, summer, autumn and winter.


GAME: SEASONS




DAY AND NIGHT

Day and night happen because the Earth is always turning.


When one side is dark the other side is light.




LIGHT                                   DARK




THINGS WE SEE IN THE DAY:

Resultado de imagen de SUN FLASHCARDResultado de imagen de CLOUDS FLASHCARD

Resultado de imagen de RAINBOW FLASHCARD

THING WE SEE AT NIGHT:

Resultado de imagen de MOON FLASHCARDResultado de imagen de OWL FLASHCARD
Resultado de imagen de BAT FLASHCARDResultado de imagen de STARS FLASHCARD
Resultado de imagen de PLANETS FLASHCARD
PLANETS

THE MOON MOVES AROUND THE EARTH



The Moon moves around the Earth.

Resultado de imagen de moon moves around the earth

The Sun lights up the Moon.

Resultado de imagen de moon moves around the earth

The Moon is round, but sometimes we can see a part of it.


Resultado de imagen de moon moves around the earth Resultado de imagen de forma redonda

                               ROUND

TAKE A WALK ON THE MOON

The Moon surface:

The Moon has craters.
Resultado de imagen de the moon surface

There is no water on the Moon.

Resultado de imagen de no water

The astronauts were to the Moon for the first time in 1969.



He is Neil Armstrong.
Resultado de imagen de neil armstrong

Apollo 11.
Resultado de imagen de apolo 11 nave

GAMES:





UNIT 4: THE WORLD AROUND US


DIFFERENT LANDSCAPES


INLAND:

There are mountains, lakes, forests and plains inland.

Resultado de imagen de mountains MOUNTAIN

Resultado de imagen de LAKES LAKE

 FOREST

 PLAIN


ON THE COAST:

There are cliffs, beaches and sea on the coast.

 CLIFF

Resultado de imagen de BEACH BEACH

Resultado de imagen de SEA SEA

NATURAL AND MAN-MADE FEATURES:

NATURAL FEATURES
MAN-MADE FEATURES
mountain
road
river
house
beach
windmill
forest
park
sea
traffic light
cliff
bus stop
lake
road sign
plain
bin


NATURAL FEATURES:
 RIVER
 MOUNTAIN

MAN-MADE FEATURES
 ROAD
Resultado de imagen de HOUSE HOUSE
Resultado de imagen de WINDMILL  WINDMILL

AIR:

All living things need air.
Unit_6_IWB_15.jpg

Do this things need air?

  YES

 NO


Wind is moving air.

Unit_6_IWB_16.jpg

Unit_6_IWB_17.jpg

Unit_6_IWB_18.jpg

Unit_6_IWB_19.jpg

Unit_6_IWB_20.jpg

Unit_6_IWB_21.jpg

Unit_6_IWB_22.jpg



WATER:
Unit_6_IWB_4.jpg
We can see water in many places.
Cloud. The water in the clouds is a gas.
Rain. The water in the rain is a liquid.
Sea. The water in the sea is a liquid.
Snow. The water in the snow is a solid.
Ice. The water in the ice is a solid.
River. The water in the river is a liquid.

All living things need water to live.

Resultado de imagen de living things need waterResultado de imagen de living things need water

Resultado de imagen de water has no taste colour smell

WE USE WATER:


Water is very important, use it carefully.



WEATHER:




Resultado de imagen de sunny flashcardResultado de imagen de rainy clipartResultado de imagen de snowy flashcardResultado de imagen de foggy flashcardResultado de imagen de stormy flashcardResultado de imagen de windy flashcard


HOT AND SUNNY
 – What’s the weather like today?
– It’s sunny.
NEVANDO
– What’s the weather like today?
– It’s snowy.



Check the weather:  http://www.eltiempo.es/


UNIT 3: WHERE I LIVE





IN THE STREET

There are lots of  things in the street.

 STREET 

BIN
 PEDESTRIAN CROSSING
 STREET LIGHT
 PAVEMENT
 TRAFFIC LIGHTS
 ROAD SIGN



ADDRESS (dirección): is the name of the street and the number of the building.


CITY AND VILLAGE

CITIES AND TOWNS are big and noisy.


VILLAGES are small and quiet.


CITY: CÓRDOBA, SEVILLA, MADRID, BARCELONA, GRANADA...
VILLAGE: CASTRO DEL RÍO, PUENTE GENIL, LUCENA, BUJALANCE...

MAPS

MAPS: shows us where things are.
 MAP






SWIMMING POOL










 POST OFFICEBANK







ROAD SAFETY

Road safety is important: use a pedestrian crossing and wait for the green man.
 PEDESTRIAN CROSSING

STOP, LOOK, LISTEN, THINK!





WE TRAVEL ON LAND, WATER, AND IN THE AIR

TRANSPORT: We use transport to travel from one place to another.

We can travel on LAND:
 CAR

We can travel on WATER:

 BOAT

We can travel in the AIR:
 PLANE

TRANSPORT FOR PEOPLE AND OBJECTS

Transport to move OBJECTS:



UNIT 2: MY HOME




JUEGO: SPELL THE FURNITURE WORDS

HOUSE PARTS:

-door: puerta
-window: ventana
-wall: pared
-roof: tejado





WHERE DO YOU LIVE?

 A HOUSE

 A FLAT



ROOMS IN A HOUSE:












FAMILY










HELP AT HOME:
- I water de plants


- I tidy up



- I help in the kitchen




- I wash the dishes


-I make my bed


- I lay the table





*********************************************************************************

 

 

 

 
UNIT 1: MY SCHOOL


¿CÓMO PREPARO MI PRIMER EXAMEN DE SOCIAL SCIENCE?

-No es necesario que sepan escribir solos el vocabulario de la unidad, pero sí que lo reconozcan al leerlo y lo relacionen con su significado o una imagen. Para practicar:  unir con flechas. completar con letras que faltan, jugar al ahorcado con el vocabulario...

-Tengo que conocer las actividades que realizo en el colegio. ACTIVITIES: DRAW, PLAY, RUN, EAT, WASH MY HANDS) e identificarlas con imágenes y con el lugar donde realizo esas actividades. PLACES: DINING HALL, TOILETS, PLAYGROUND, GYM, CLASSROOM. Para practicar: clasificar estas palabras en dos columnas: places y activities, unir palabras con dibujos...

-Tengo que saber el vocabulario relacionado con las asignaturas de clase, el personal que trabaja en el colegio y los materiales de clase. Para practicar: ejercicios del tipo de los anteriores

UNIT 1: MY SCHOOL

 
CLASSROOM MATERIALS
 
En esta unidad recordamos lo importante que es cuidar nuestros materiales (look after our classroom materials) y aprendemos el vocabulario de los materiales de la clase:
 
-rubber (goma)
-pencil sharpener (sacapuntas)
-sandwich (bocadillo)
-crayons (ceras)
-pencil (lápiz)
-computer (ordenador)
-book (libro)
-board (pizarra)
-poster (poster)
-ruler (regla)
-scissors (tijeras)
-paints (pinturas)
-coloured pencils (lápices de colores)



 
PLACES
 
Aprendemos el nombre de las diferentes estancias de un colegio:
-classroom (clase)
-playground (patio de recreo)
-library (biblioteca)
-dining hall o dining room (comedor)
-gym (gimnasio)
-toilets (servicios)
 


PEOPLE


 

Aprendemos el nombre de las diferentes personas que trabajamos y estamos en un colegio:

-teacher (maestro / maestra)

-headteacher (director / directora)

-caretaker (conserje, portero / a)

-cook (cocinero / a)

-pupil (alumno / a)
 
 

SCHOOL SUBJECTS
 
También aprendemos el nombre de las asignaturas:
-Art (plástica)
-Music (música)
-P.E. (educación física)
 
Recordamos que las asignaturas en Inglés siempre empiezan con mayúscula, al igual que los días de la semana y los meses.
 
 

IN THE CLASSROOM:
 
También vamos a aprender las normas de clase en inglés:
-Put your hands up (levanta la mano).
-Keep your classroom tidy (mantén la clase ordenada).
-Line up (haz la fila)
-Be kind (se amable)
-Listen (escucha)

 


 
Y algunas acciones que realizamos en clase:
 
  • I write in the classroom (Yo escribo en la clase).
  • I wash my hands in the toilet (Yo lavo mis manos en el servicio).
  • I play in the playground (Yo juego en el patio).
  • I eat in the dining hall (Yo como en el comedor)
Ready to school (List@ para el colegio)


 
*Al final del libro, en las páginas 94-95 hay un Picture Dictionary donde están escritas algunas palabras del vocabulario con imágenes de esta unidad repartidas por familias de vocabulario, si bien hay que recordar que faltan las acciones (write, play, eat, wash my hands).

1 comentario:

  1. Algunas canciones ya los peques bilingües han visto y trabajado en Infantil. Seguro que te lo han dicho!!!!!!!
    Buen trabajo, baby!!!!!!

    ResponderEliminar